Elizabeth Macneal közel 30 nyelvre lefordított bestsellere alapján készült a Babák városa, ez a hatrészes thrillersorozat, amely január 8-tól minden hétfő este 21:00-kor jelentkezik az Epic Drama műsorán. A fordulatos és fülledt sorozat középpontjában Iris, a szegénysorból jött babafestő áll, aki elhatározza, hogy a nyomorból kitörve igazi művésszé válik. Útja kereszteződik egy preparátoréval, aki szintén a világhírre áhítozik, valamint egy festőével, aki viszont a múzsáját keresi. Miközben a nő a férfiak világában próbál érvényesülni, nem is sejti, hogy egy sötét megszállottság tárgyává lesz, és hamarosan az élete is veszélybe kerül.
A sikeres keramikusként tevékenykedő Macneal mindössze 30 éves volt, mikor megjelent első regénye és valószínűleg őt is meglepte, milyen gyorsan vált bestsellerré. Még ennél is szürreálisabb élményként élte meg azt, hogy a könyv 2019-es megjelenése után nem sokkal már meg is vásárolták a megfilmesítési jogait, hogy tévésorozattá alakítsák át a sorait, amiről a rajongók úgy nyilatkoztak, mintha egy szépirodalmi mű találkozna egy csavaros thrillerrel.
„Mikor a könyvet írtam, azt éreztem, mintha mindig is ismertem volna ezeket a karaktereket, és micsoda élmény lesz azt látni, ahogy életre kelnek: szembesülni az Irisban rejlő tűzzel, vagy látni azt, hogy a preparátor Silas arra éhezik, hogy felfigyeljenek rá” – magyarázta Macneal, aki Charley Miles, a sorozat forgatókönyvírójával közös munka miatt is nagyon izgatott volt: „Mindig is azt mondtam, hogy egy olyan íróval szeretnék együtt dolgozni, aki képes úgy átalakítani a regényemet, hogy az egyészen új közönséget szólítson meg.” A sorozatot gyártó stúdió büszke arra, hogy egy debütáló író regényéből egy kezdő forgatókönyvíró faraghatott sorozatot: „Az a mi hitvallásunk, hogy felkaroljunk olyan feltörekvő tehetségeket, akik aztán meghódítják a világot.”
Irist a Hanna című nagy sikerű akciófilmsorozat sztárja, Esme Creed-Miles formálja meg, és nem véletlenül választották ki őt a zavarba ejtően szép, de tüzes főhős szerepére: a bűvkörébe kerülő Louist, a festőt megformáló George Webster bevallotta, hogy a közös jeleneteiket szerette a legjobban. „Minden reggel abban a reményben néztem végig a jelenléti ívet, hogy aznap is vele dolgozhatok-e majd. Már a forgatás elején teljesen levett a lábamról.” Lehet, hogy Websternek nem is nagyon kellett megjátszania magát, mikor a lányban látta meg a múzsáját?
Amellett, hogy a Babák városa egy magával ragadó thriller, számos érdekfeszítő kérdést is körbejár kezdve azzal, hogy próbálnak egyesek műalkotások segítségével halhatatlanná válni, illetve hogy keverik össze a prostitúcióval azt, ha valaki modellt áll egy műhöz. A nők tárgyiasításának bemutatásával a sorozat egy, még ma is létező problémával is szembesíti a nézőt, a szereplők pedig bíznak abban, hogy inspirálja őket az, hogy Iris igenis a sarkára áll, nem hagyja, hogy kihasználják és fogcsikorgatva, de próbálja megvalósítani saját ambícióit.
Anna Burns, a sorozat executive producere szerint „Elizbaeth [Macneal] regénye nem csupán egy letehetetlen thriller, de azt is megmutatja, hogy mit jelentett nőnek és művésznek lenni a XIX. században. Ez lehetővé tette a számunkra, hogy egy olyan sorozatot forgassunk, ami egyszerre magával ragadó és van mondanivalója is.” A Babák városa tehát nem csak arra hivatott, hogy bemutassa az 1850-es évek Londonját – annak mindkét oldalát a fényűzéstől a nyomorig, valamint hogy felvázoljon egy szövevényes és fülledt szerelmi háromszöget és egy életveszélyes megszállottság izgalmas pillanatait, de bemutat egy erős nőt is, akit még az sem állítja meg álmai elérésében, ha az életére törnek közben. És ha valaki olvasta a könyvet, az is nyugodtan odakapcsolhat a sorozatra, az írónő engedélyével a készítők ugyanis vittek még a történetbe egy-két nagy fordulatot. Ahogy Burns fogalmazott: „A Babák városa csavarjai elképesztően magával ragadók, szóval minden megvan benne, ami egy napjaink játszódó pszichológiai thrillerben is felfedezhetők.”