Az angol rendőrdráma, az Epic Drama műsorán május 7-től látható George Gently a 60-as évek Nagy Britanniájába kíséri el a nézőt, egy olyan korba, ahol a bűnözők és a rendőrök közötti határok elmosódtak, és a drogok itatták át a fiatalok életét, akik egyre hangosabban lázadtak a rendszerrel szemben. Ebben a világban George Gently (Martin Shaw) egyike az utolsó fedhetetlen zsaruknak, akik személyes okokból vállalja el egy droghálózatba keveredett fiatal motoros meggyilkolásának ügyét, amit karrierje utolsójának szán.
Gently feleségével egy hírhedt gengszter végzett, és a rendőr úgy érzi, a motoros halála összeköthető vele, ráadásul még John Bacchust, a forró fejű rendőrt (Lee Ingleby) is a szárnyai alá kell vennie, akit megérintett a korrupció szele.
Peter Flannery, a sorozat író-producere, akit leginkább Az ördög szeretője és Az új világ című sorozatokról ismerhetünk, így foglalta össze a sorozat és annak főhőse esszenciáját: „George Gently egy rendkívül érdekfeszítő karakter, és tudtam, hogy Martin nagyszerűen fogja őt életre kelteni. A sorozatban felvonultatott fiatal lázadók remek kontrasztot teremtenek a régi vágású Gently-vel szemben, és a történéseknek helyt adó helyszínek, a kopár dombok és a sziklás partvonal nagyon sokat hozzátettek a dráma vizuális megjelenítéséhez.”
A brit televíziózás egyik legmegbecsültebb színésze, Martin Shaw kelti életre George Gently-t, akit egyértelműen az írás minősége vonzotta a sorozathoz: „Számomra minden a forgatókönyvvel kezdődik és végződik” – mondta a színész, aki szerint Gently egy tapasztalt, vén zsaru. „Montgomery tábornok oldalán harcolt a II. világháborúban, egy kőkemény, sokat látott harcos. Ugyanakkor nagyon nagy teher nyomja a vállát, ráadásul megpróbálja teljesíteni a lehetetlent és egymaga megváltoztatni egy korrupt rendőri szervet” – jellemezte hősét Shaw.
Flannery egészen véletlenül futott bele a George Gently kalandjait taglaló könyvsorozatba egy könyvesboltban: sem azt, sem az íróját, Alan Huntert nem ismerte korábbról, viszont már régóta keresett valamit, amit sorozatra adaptálhat, és a különleges zsaru kiváló alapnak ígérkezett ehhez. Flannery-nek azt tetszett a legjobban Gently-ben, hogy nem csupán a módszereiben és a hozzáállásában volt régimódi, de az értékeiben is. De míg az eredeti regények cselekménye – melyekből több mint egy tucat íródott! – az 50-es évektől kezdve egészen a 80-as évekig húzódott, addig Flannery kitartott a 60-as évek Angliája mellett, mert úgy érezte, ez volt az a korszak, amikor az ország masszív társadalmi változáson ment át, és ezek a változások alaposan kikezdték Gently értékeit. A sorozat ebből a szempontból is kiemelkedik a legtöbb rendőrdráma közül, hisz elsősorban nem a cselekmény, hanem a karakter irányítja.
Flannery és a stáb ezt a mentalitást követte a 2. évad során is, amely négy egész estés epizódból áll – mindegyik egy-egy külön ügyre fókuszálva. Az író szerint az volt a legizgalmasabb dolog ezekben az epizódokban, hogy egy olyan korról írhatott, melyben ő is felnőtt. Azok a témák, melyeket ezekben a részekben feldolgozott – az abortusz, a szexualitás, a fiatalokból álló bandák, a gyerekek bántalmazása, a faji kérdések és a terrorizmus – teljesen más megítélés alá tartoztak a 60-as években, mint most.
„A múlt egy másik ország volt” – foglalta össze a sorozat esszenciáját Flannery, aki a folytatásban nem csupán Gently karakterét finomította, hanem a dinamikát közte és Bacchus között is. Kor- és karakterrajz és izgalmas bűnügyek állnak hát a George Gently középpontjában – az Epic Drama műsorán.